Warning: mysqli_query(): MySQL server has gone away in /home/nrptun68/domains/tunelbad.ir/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 1942

Warning: mysqli_query(): Error reading result set's header in /home/nrptun68/domains/tunelbad.ir/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 1942
اساتید خلاق متشکریم! - تونل باد|پاتوق دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری

اساتید خلاق متشکریم!

خطاب به کسانی می نویسم که همیشه اتهام یکنواختی و عدم پویایی جامعه علمی را به دانشگاه می زنند و سعی بر اغماض زحمات بی دریغ و

خلاقیت اساتید حکیم دارند.

یک نمونه بارز و قابل توجه پویایی علم در دانشگاه،نحوه ی برگزاری امتحانات،سوالات امتحانی و تصحیح امتحانات است که مورد بی لطفی منتقدان قرارمی گیرد.

جان عزیزت، کجای عالم بشریت دیده اید که دو امتحان دروس اصلی و تخصصی در یک روز برگزار شود ؟ که البته این موضوع ربطی به انتخاب واحد خارج ازچارت دانشجو ندارد که هر دو درس در چارت مزبور در یک ترم ارائه شده و البته تر دانشجو انتخاب واحد نکرده چون جدیدالورود است و…

این موضوع تنها مربوط به برنامه ریزی حکیمانه گروه می باشد و سبب عدم یک نواختی در بازه ی امتحانات می شود.

کجای میادین علمی پژوهشی شنیده اید که سوالات امتحان بدین صورت باشد که:

۱٫از ص۱ تا ص۲۰ جزوه را بنویسید.

۲٫از ص۲۱ تا ص۳۶ جزوه را بیان کنید.

۳٫از ص۳۷ تا ص۴۸ جزوه را توضیح دهید.

۴٫از ص۴۹ تا ص۵۵ جزوه را با رسم شکل به تفضیل بیان کنید.

۵٫از ص۵۶ تا ص۷۰ جزوه را نام ببرید.(باتوضیح کامل)

۶٫هر آنچه که از قلم انداخته اید را از ص۱ تا ص۷۰ خودتان آنطور که صلاح می دانید منتقل کنید به برگه.

؟؟؟

این امر باعث می شود فرایند یادگیری و علم آموزی آن قدر صحیح طی شود! که شما می توانید نقش دستگاه چاپ و تکثیر را سر جلسه داشته باشید.

بدون این که سولات را بخوانید میتوانید ابتدا جزوه را نوشته سپس جواب سوالات را در نسخه نوشته شده مشخص کنید!!! (اگر کمی دانشجو نما نباشید درک می کنید که جناب استاد از کجا بفهمد شما کجای جزوه را نخوانده اید ، خب؟)

و اما تصحیح اوراق که همیشه مورد بی انصافی شما عزیزان قرار می گیرد.در فرا گرفتن علم باید تمام ابعاد را در نظر گرفت و آدمی (دانشجو) باید همه بعدی رشد کند و تک بعدی بودن یک ضعف محسوب می شود.

در همین راستا (راستای دو خط بلغوریات بالا) شاید استاد بخواهد از پارامترهای دیگری جهت بارم دهی سوالات استفاده کند که ممکن است عبارت باشد از:

پاسخ صحیح سوالات(!) ، اشکال و نمودارهای مربوطه ، جواب آخر(سوالات محاسباتی) ، تعداد برگه و خطوط پرشده، جمله بندی صحیح ، تمیزی برگه ، رنگ خودکار ، خوشنویسی ، اسم و فیلم مناسب ، اتوی لباس و بعضا کوتاهی ناخن اول هفته ، سر صف ایستادن و یک سری پارامترهایی که به من وشما مربوط نمی شود.(استاد است دوست دارد می توانی استاد شو!!!)

(لازم به ذکر است که همه ی اساتید،این روش نوین طراحی سوال امتحانی را ندارند و بنده از همین تریبون از استادان خلاق دانشگاه تشکر می نمایم)

لطفا جانب حق و انصاف را داشته باشید ، سقف حکیم برای پریدن کوتاه نیست…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *